Vista normal Vista MARC Vista ISBD

Metaphor in learner and expert argumentative writing : A comparative corpus-dirven study / Claudia Marcela Chapetón Castro

Por: Chapetón Castro, Claudia Marcela.
Colaborador(es): Universidad Pedagógica Nacional.
Series Tesis Doctorales.Editor: Bogotá : Universidad Pedagógica Nacional, 2017Descripción: 368 p. ; 25 cm.ISBN: 9789585416192.Otro título: Metáfora en la escritura argumentativa de aprendices y expertos : un estudio comparativo de corpus-dirven.Tema(s): Lengua escrita | Investigación lingüística | SociolinguísticaClasificación CDD: 418
Contenidos incompletos:
Chapter 1. Approaches to the study of metaphor. -- Chapter 2. A corpus-driven approach to metaphor analysis. -- Chapter 3. The presence and nature of linguistic metaphor. -- Chapter 4. Word class and the grammatical form of metaphor. -- Chapter 5. The presence and nature of animate metaphor. -- Chapter 6. Personification in leaners and experts' corpora. -- Chapter 7. The complex nature of animate metaphor.
Resumen: Metaphors, it is well acknowledged by now, are fundamental in thought and in language, since they reflect the way we understand and organize the world. Conceptual metaphors underlie linguistic metaphors, which are ubiquitous in language. However, speakers use them very often unconsciously and most metaphors in our everyday language go unnoticed. This volume focuses on the use of metaphor in real language. Bearing very much in mind that a complete study of metaphor has to reflect its actual use by speakers rather than being based on introspection alone, and being aware of the danger of presenting decontextualized examples, in this book Chapetón combines a cognitive and a corpus-based applied linguistic approach and analyses the metaphoric expressions of three different corpora of argumentative texts. Willing to frame her research in an applied linguistic context and driven by her pedagogical interest in the teaching of English, Chapetón compares the differences and similarities of metaphoric production in a learner corpus of Spanish EFL students, a native corpus of American university students, and an expert corpus of American newspapers editorials. The contents of the book thus report results on the comparative analysis of the precense and nature of linguistic metaphor, metaphorical densities and frecuencies across corpora, the word class of metaphor, the precense and nature of animate metaphor and personification, the intertwined nature of animate metaphor and its textual roles and patterns. The book also discusses the different implications and potential applications of this comparative corpus-driven study on metaphors in language use. This book is an important contribution to the study of metaphor. It offers not only a deep analysis of the characteristics and complexities of metaphor in actual use, but also a model of research methodology. This publication will be of great interest to a wide readership including expert metaphor researchers, English Teachers, and postgraduate students.Resumen: Las metáforas, como ya se reconoce, son fundamentales en el pensamiento y en el lenguaje, ya que reflejan la forma en que entendemos y organizamos el mundo. Las metáforas conceptuales subyacen a las metáforas lingüísticas, que son ubicuas en el lenguaje. Sin embargo, los hablantes los usan muy a menudo inconscientemente y la mayoría de las metáforas en nuestro lenguaje cotidiano pasan desapercibidas. Este volumen se centra en el uso de metáforas en lenguaje real. Teniendo muy en cuenta que un estudio completo de la metáfora tiene que reflejar su uso real por parte de los hablantes en lugar de basarse solo en la introspección, y ser consciente del peligro de presentar ejemplos descontextualizados, en este libro Chapetón combina un conocimiento cognitivo y un corpus aplica un enfoque lingüístico y analiza las expresiones metafóricas de tres corpus diferentes de textos argumentativos. Dispuesta a enmarcar su investigación en un contexto lingüístico aplicado e impulsada por su interés pedagógico en la enseñanza del inglés, Chapetón compara las diferencias y similitudes de la producción metafórica en un corpus de estudiantes de EFL españoles, un corpus nativo de estudiantes universitarios estadounidenses y un corpus de expertos de editoriales de periódicos estadounidenses. El contenido del libro informa así los resultados del análisis comparativo del precenso y la naturaleza de la metáfora lingüística, las densidades y frecuencias metafóricas en los cuerpos, la clase de palabra de metáfora, el precenso y la naturaleza de la metáfora animada y la personificación, la naturaleza entrelazada de la metáfora animada. y sus roles y patrones textuales. El libro también analiza las diferentes implicaciones y posibles aplicaciones de este estudio comparativo basado en corpus sobre metáforas en el uso del lenguaje. Este libro es una contribución importante al estudio de la metáfora. Ofrece no solo un análisis profundo de las características y complejidades de la metáfora en el uso real, sino también un modelo de metodología de investigación. Esta publicación será de gran interés para una gran cantidad de lectores, incluidos investigadores expertos en metáforas, profesores de inglés y estudiantes de posgrado.
Etiquetas de esta biblioteca: No hay etiquetas de esta biblioteca para este título. Ingresar para agregar etiquetas.
Ubicación actual Signatura Copia número Estado Fecha de vencimiento Código de barras
Centro de Recursos para la Investigación e Innovación Educativa (CRIIE)

Horario de atención: Lunes a Viernes de 7:00 a.m. a 4:30 p.m.

General
418 C462m (Navegar estantería) Ej.1 Disponible 001053

Incluye índice

Incluye referencias bibliográficas

Chapter 1. Approaches to the study of metaphor. -- Chapter 2. A corpus-driven approach to metaphor analysis. -- Chapter 3. The presence and nature of linguistic metaphor. -- Chapter 4. Word class and the grammatical form of metaphor. -- Chapter 5. The presence and nature of animate metaphor. -- Chapter 6. Personification in leaners and experts' corpora. -- Chapter 7. The complex nature of animate metaphor.

Metaphors, it is well acknowledged by now, are fundamental in thought and in language, since they reflect the way we understand and organize the world. Conceptual metaphors underlie linguistic metaphors, which are ubiquitous in language. However, speakers use them very often unconsciously and most metaphors in our everyday language go unnoticed. This volume focuses on the use of metaphor in real language. Bearing very much in mind that a complete study of metaphor has to reflect its actual use by speakers rather than being based on introspection alone, and being aware of the danger of presenting decontextualized examples, in this book Chapetón combines a cognitive and a corpus-based applied linguistic approach and analyses the metaphoric expressions of three different corpora of argumentative texts. Willing to frame her research in an applied linguistic context and driven by her pedagogical interest in the teaching of English, Chapetón compares the differences and similarities of metaphoric production in a learner corpus of Spanish EFL students, a native corpus of American university students, and an expert corpus of American newspapers editorials. The contents of the book thus report results on the comparative analysis of the precense and nature of linguistic metaphor, metaphorical densities and frecuencies across corpora, the word class of metaphor, the precense and nature of animate metaphor and personification, the intertwined nature of animate metaphor and its textual roles and patterns. The book also discusses the different implications and potential applications of this comparative corpus-driven study on metaphors in language use. This book is an important contribution to the study of metaphor. It offers not only a deep analysis of the characteristics and complexities of metaphor in actual use, but also a model of research methodology. This publication will be of great interest to a wide readership including expert metaphor researchers, English Teachers, and postgraduate students.

Las metáforas, como ya se reconoce, son fundamentales en el pensamiento y en el lenguaje, ya que reflejan la forma en que entendemos y organizamos el mundo. Las metáforas conceptuales subyacen a las metáforas lingüísticas, que son ubicuas en el lenguaje. Sin embargo, los hablantes los usan muy a menudo inconscientemente y la mayoría de las metáforas en nuestro lenguaje cotidiano pasan desapercibidas. Este volumen se centra en el uso de metáforas en lenguaje real. Teniendo muy en cuenta que un estudio completo de la metáfora tiene que reflejar su uso real por parte de los hablantes en lugar de basarse solo en la introspección, y ser consciente del peligro de presentar ejemplos descontextualizados, en este libro Chapetón combina un conocimiento cognitivo y un corpus aplica un enfoque lingüístico y analiza las expresiones metafóricas de tres corpus diferentes de textos argumentativos. Dispuesta a enmarcar su investigación en un contexto lingüístico aplicado e impulsada por su interés pedagógico en la enseñanza del inglés, Chapetón compara las diferencias y similitudes de la producción metafórica en un corpus de estudiantes de EFL españoles, un corpus nativo de estudiantes universitarios estadounidenses y un corpus de expertos de editoriales de periódicos estadounidenses. El contenido del libro informa así los resultados del análisis comparativo del precenso y la naturaleza de la metáfora lingüística, las densidades y frecuencias metafóricas en los cuerpos, la clase de palabra de metáfora, el precenso y la naturaleza de la metáfora animada y la personificación, la naturaleza entrelazada de la metáfora animada. y sus roles y patrones textuales. El libro también analiza las diferentes implicaciones y posibles aplicaciones de este estudio comparativo basado en corpus sobre metáforas en el uso del lenguaje. Este libro es una contribución importante al estudio de la metáfora. Ofrece no solo un análisis profundo de las características y complejidades de la metáfora en el uso real, sino también un modelo de metodología de investigación. Esta publicación será de gran interés para una gran cantidad de lectores, incluidos investigadores expertos en metáforas, profesores de inglés y estudiantes de posgrado.

contenidos en inglés

No hay comentarios para este ejemplar.

Ingresar a su cuenta para colocar un comentario.

Todos los derechos reservados para el Instituto para la Investigación Educativa y el Desarrollo Pedagógico - IDEP


Centro de Recursos para la Investigación e Innovación Educativa (CRIIE)

Calle 62 No. 26 - 41 - Ciudad Maestra. Código postal: 111311


Horario de atención

Lunes a viernes de 7:00 am a 4:30 pm

Contacto

+57 (314) 4781522

criie@idep.edu.co



Bogotá D.C., Colombia

Notificaciones judiciales:

notificacionesjudiciales@idep.edu.co

Correo electrónico:

idep@idep.edu.co